در طبیعت وقت بگذرانید
تحقیقات نشان داده وقت سپری کردن در طبیعتی مانند جنگل، یکی از بهترین راه‌های التیام روحیه است.

توجه کردن به داشته‌ها و قدردان بودن بابت آن‌ها کمکتان می کند تا شادتر بشوید و بهتر بخوابید. طبق مطالعات هر وقت احساس آشفتگی و استرس کردید یک قلم و کاغذ بردارید و فوراً نگرشتان را تغییر دهید و به چیزهای خوبی که دارید فکر کنید و آن‌ها را روی کاغذ بیاورید و به خاطر آن‌ها از خداوند سپاسگزاری کنید.

  به موسیقی گوش دهید

ورزش کردن یکی از بهترین راه‌های غلبه بر استرس است. مواد شیمیایی که هنگام ورزش و تحرک ترشح شده و وارد خون می شوند به احساس آرامش کمک زیادی می کنند. ورزش‌های هوازی ضربان قلب را بالا میبرند و ثابت شده که از فعالیت‌های آرامش‌بخش دیگر مؤثرتر هستند

تشخیص دهید که چه زمانی نیاز دارید تنها باشید و چه زمانی به بودن در بین دیگران نیاز دارید

خیلیها تصور میکنند وقتی استرس دارند باید زمانی را در خلوت خودشان سپری کنند. برای عده ای از ما یک شب آرام و ساکت و به دور از دیگران برای آرام شدن کافی است. اما اگر شما یک آدم برونگرا هستید و انرژی خودرا از بودن با دیگران کسب میکنید پس احتمالاً تنها بودن حالتان را بدتر میکند. شاید بد نباشد شام رابا دوستانتان بیرون صرف کنید تا روحیه‌ی بهتری بگیرید.

ذهنت ان را مشغول کنید

حتما در مورد فواید مدیتیشن و ذهن آگاهی شنیده‌اید؛ یکجای آسان و ساکت بنشینید و نفس‌های عمیق بکشید، البته رام کردن یک ذهن ناآرام کار اسانی نیست اما باید تمرین کنید تا یاد بگیرید. اگر برایتان واقعاً دشوار است می توانید راه دیگری برای سرگرم کردن ذهنت ان پیدا کنید. هر چیزی که نیاز به تمرکز شما داشته باشد خوب است، مثلا رسیدگی به گل و گیاه، پختن کیک و شیرینی یا ورزش کردن.

اسطوخودوس بخورید

تحقیقات نشان می دهد مصرف کپسول‌های عصاره‌ی اسطوخودوس به اندازه‌ی داروهای ضد اضطراب موجود در بازار مؤثر هستند. میتوانید دمنوش اسطوخودوس درست کنید و بنوشید یا در خانه‌تان اسانس اسطوخودوس اسپری کنید تا رایحه‌ی آرامش‌بخش آن آرامتان کند.
تحرک داشته باشید
ورزش کردن یکی از بهترین راه‌های غلبه بر استرس است. مواد شیمیایی که هنگام ورزش و تحرک ترشح شده و وارد خون می شوند به احساس آرامش کمک زیادی میکنند. ورزش‌های هوازی ضربان قلب را بالا میبرند و ثابت شده که از فعالیت‌های آرامش‌بخش دیگر مؤثرتر هستند. به هرحال هر تحرکی که ازآن لذت میبرید می تواند مفید باشد. حتی میتوانید طناب بزنید یا با حلقه‌ی هولا هوپ تمرین کنید.
کمتر کافئین مصرف کنید

وقتی سرتان شلوغ است و احساس میکنید نیاز دارید تا متمرکزتر و هوشیارتر باشید ممکن است وسوسه شوید که سراغ کافئین بروید اما کافئین زیاد میتواند شما را عصبی کند ودر نهایت روزبعد مضطرب‌تر شوید. بجای قهوه میتوانید دمنوش‌های آرامش‌بخش بنوشید مانند دمنوش بابونه